ROZHOVOR S BOHDANOU NÁDAS: CESTA DO SVOBODY

To, co nás v životě nejvíce omezuje jsou nezpracované emoce, které v těle vyvolávají chemické reakce projevující se emoční nerovnováhou, strachem či nemocí. Metoda Cesta Brandon Bays pomáhá nalézat příčiny, zpracovat je a vyléčit je jednou provždy.

ROZHOVOR S BOHDANOU NÁDAS: CESTA DO SVOBODY

Zeptali jsme se Bohdany, která má za sebou na tisíc sezení s klienty při terapii Cesta, co je na této „cestě“ tak úžasné?
Metoda Cesta léčí emocionální a fyzické problémy na buněčné úrovni. Dnes už věda potvrdila, že kdykoliv prožíváme silnou emoci, kterou potlačíme či jinak nezdravě zpracujeme, dochází v těle k chemických reakcím, které ovlivňují buněčné receptory. Pokud tam tyto bloky zůstanou delší dobu, začnou nás ovlivňovat například v podobě různých emočních nerovnováh a může se projevit i nemoc. Díky této metodě se spojujeme s tou částí těla, kde tyto bloky vznikly a odstraníme je. Nejlepší na tom je to, že se člověk začne měnit prakticky ihned. Nemusí se učit žádné afi rmace nebo jak se správně chovat. Když se začnou čistit bolesti, automaticky dojde ke zklidnění, vyrovnanosti a jistotě. Často ke mně chodí klienti s otázkou, jak vychovávat děti. Na to je asi stejná rada jako na dobře fungující vztah – žádná. Začít musíme u sebe a v momentě, kdy se člověk dostane k sobě, najednou přirozeně ví, co má dělat a jak.

„Naše bloky nás původně chránily, abychom přežili.“

Dělá se také terapeutické sezení s dětmi?
Dělá a funguje velmi dobře. Je jiné než s dospělými. Je jednoduché, může probíhat i formou hry a problémy po něm velmi rychle mizí. Děje se to ale především tehdy, kdy na sobě pracují i rodiče. Nikdy nepracuji s dítětem, dokud nezačne i rodič. A většinou stačí, když na sobě pracuje jenom rodič. Obzvlášť u malých dětí.

PŘEDPLAŤTE SI ČASOPIS NOVÝ FÉNIX ZDE.

K ROČNÍMU PŘEDPLATNÉMU MAGNETKA MANDALY HOJNOST ZDARMA!

Příběh z praxe: Devítiletému chlapečkovi diagnostikovali selektivní mutismus – přestal s většinou lidí komunikovat. Rodiče byli nešťastní, zkoušeli všechny jim dostupné možnosti a když už rok nedocházelo k žádnému zlepšení, zavolala mi jeho maminka a začala chodit na sezení. Vzhledem k jeho věku a závažnosti problému absolvoval několik sezení i on sám. S každým sezením, ať už jeho či maminky, se chlapeček začal postupně otevírat a mluvit s větším počtem lidí – nejdříve např. s tetou, pak se spolužákem na chodbě, s učitelkou. Po pěti sezeních maminky a třech jeho sezeních měl dokonce referát před celou třídou, dnes se těší do školy, děti jej přijaly a nyní je velmi společenský. Zajímavé právě je, že ty samé problémy řešila i jeho maminka – stranila se společnosti, kontakt s lidmi jí způsoboval stres… Až když se ona rozhodla pro změnu, začal se měnit i chlapec.

Text: Daniela Fuxová
Foto: Archiv Bohday Nádas

ZAUJAL VÁS ROZHOVOR S BOHDANOU NÁDAS A RÁDI BYSTE SE O METODĚ CESTA BRANDON BAYS DOZVĚDĚLI VÍCE? PŘEČTĚTE SI CELÝ ČLÁNEK V BŘEZNOVÉM ČÍSLE NOVÉHO FÉNIXE 3/2019.